nuffnang

Sabtu, 26 Oktober 2013

Bajet 2014,harga gula naik, harga rumah pun akan naik.

Sana sini bukak facebook, bukak blog sibuk orang bagi pendapat tentang bajet 2014 yg baru dibentangkan. banyak komen-komen yang meluahkan rasa tak puas hati. ade yang kata bajet yang mengecewakan, ade yang kata ok. masing-masing ade pendapat sendiri.

ade yang bertanya,ape pulak pendapat saya? hurmm, ikutkan saya memang tak nak komen ape2 pasal bajet ni, tapi saya terkesan dengan kenaikan harga gula. ade yang cakap xde hal lah gula je yang naik. hakikatnya ramai yang tahu bila harga gula naik, benda-benda lain pun akan turut naik. gula pun macam minyak, bila naik, banyak lagi barang akan naik. lepas ni jangan terkejut kalau harga rumah naik melambung lagi sebab gula naik.

nak tahu kenapa saya kata macam tu? sebab gula pun salah satu bahan untuk buat simen, so, tak mustahil harga rumah pun akan naik melambung tinggi. tu baru cerita pasal rumah, banyak lagi kesan- kesan dari kenaikan harga gula ni. pada saya menteri tak patut cakap nak naikkan sebab nak elak diabetis saja. cubalah bagi alasan yang lebih baik sikit. buat orang sakit hati je baca kenyataan dia tu.

Apa pun harga gula pun dah naik, berkuatkuasa hari ni. *tak salah saya*. so, kita berjimat cermatlah ye. lepas ni banyak makan kat rumah sajalah sebab mestilah peniaga akan naikkan harga makanan sebabkan kanaikan harga gula ni. kita faham, peniaga pun nak untung, cuma harap janganlah sampai ade yang cekik darah pulak nanti ye..ok, peace no war..

mekaceh sebab dah baca..

Tiada ulasan :