nuffnang

Jumaat, 13 Jun 2014

MyDeal @#$%&@#$

Aduhaii.... Lamanya tak membebel kat dalam blog kesayangan ni.. sampaikan banyak perkembangan Aniq yang masih belum dicoretkan.. Sorry ye Aniq.. Mummy janji mummy buat juga slow2, ok??  Ni, banyak yang tertangguh sebab bengang dengan MyDeal la ni... Haihh...Geram..!!
Korang mesti pelik kan.. Apela kena mengena update blog dengan Mydeal ni... Haa.. Inilah saya nak cerita ni..



Kesnya macam ni... Bulan Februari lepas, saya ada la ternampak MyDeal ada buat offer untuk mini camera.. Nama pun mini, so harganya boleh tahan murah la.. Lebih kurang Rm30++ la mcm tu.. Saya kan bersungguh nak menulis blog, saya rasa saya perlu ada sebiji camera.. Tak canggih sangat pun tak apa, tapi boleh ambik gambar cun punya... So, dengan lafaz bismillah, dah minta izin hubby, saya pun laju aje beli camera ni dari MyDeal.. Dalam hati memang happy yang amat, senyum sepanjang hari.. Memandangkan sebelum ni pernah membeli dengan MyDeal, perkhidmatan pun ok, so, saya percaya dengan dorang ni..




Tapiiiiiii.......... malangnya dah lepas 2 bulan menunggu, langsung tak ada khabar berita pasal camera saya, mulalah saya rasa terbakor.. Apasal kita order handphone dari company lain yang lebih lambat tapi dah sampai. Dari MyDeal ni langsung tak muncul2.. Memula sabar jugak, tunggu seminggu lagi.. Manalah tau, tetiba muncul depan pintu.. Tapi, habis seminggu pun dia tak muncul2, saya call MyDeal. Dorang suruh tunggu sampai bulan 5.. Maknanya sampai offer dorang tu tamat, baru dorang hantar.. dengar dia cakap macam tu, saya pun tak apa lah.. Apa nak gaduh2 lagi, dia dah janji nak hantar bulan 5.. Kita tunggu ajela..

Tapi la ni dah lama2 geram juga.. Tertanya2 mana barang yang dorang janji nak hantar.. Saya try email MyDeal, tanya pasal barang.. Berhari-hari tunggu, langsung diorang tak balas.. Dah lama2 angin jugaklah.. Email sekali lagi, tapi dalam nada orang marah.. Macam tu barulah diorang reply email.. Sampai macam tu sekali ke MyDeal ni.. Tak patutlah.. Dalam email tu pulak, dia bagi tau, barang dah tak ada.. Katanya dah  tak ada stok.. Ehh..hari tu suruh tunggu, barang confirm ada bagai.. tetiba sekarang kata tak ada pulak.. Geram betul saya.. Diorang nak bagi Deal Credit pun saya tak nak.. Kenapa pulak saya nak ambik? Saya dh tawar hati dengan MyDeal.. Buat apa berbelanja lagi dengan diorang?? Bengang sungguh rasa.. Biasa kita beli online tak bermasalah, tetiba yang ni bermasalah tak selesai sampai sudah..

Lepas dah tolak credit yang diorang offer tu, saya minta balik pulangkan duit saya. Biar tak banyak pun, janji puas hati.. And diorang kata nak pulang.. Ok.. Tak apalah... Saya menunggu la ni.. Mujur jumlah duit tak besar, kalau tak mau hubby bebel2 kat saya..huhu... Tak mau dah dengan MyDeal, tawar hati sangat dah.. Nak unsubsribe jap lagi newsletter diorang tu..


1 ulasan :

Unknown berkata...

aritu saya pun ada jumpa complain pasal mydeal.. groupon jugak yg ok kan..