nuffnang

Khamis, 11 September 2014

Catatan Terbaru Saya..

Bismillahirrahmanirrahim..


Semenjak adapter wifi untuk computer saya rosak tahun lepas, saya dah stop menulis blog.  Berbulan saya tinggalkan, rasa rindu nak menulis tu, setiap hari datang. Sayangnya, lappy pulak hubby bawa pergi kerja. So, tak seronoklah nak berebut dengan dia. Jadi, blog ni saya ketepikan dulu.

Lepas dah berapa lama nak menulis, saya cari apps kat google play untuk bantu saya mula menulis blog. Tapi dah 2, 3 apps saya guna, semuanya tak memuaskan hati. Sudahlah payah nak taip, lepas tu payah nak masukkan link, nak  masuk gambar mungkin tak ada masalah sangat, tapi sebab tak nampak macam mana  rupa bila kat dalam blog tu, saya jadi tak seronok.

Baru2 ni hubby dah tak bawa lappy ke office. Happynya saya J sepanjang hari on ajelah lappy ni walaupun tak guna. Iyelah, macam mana saya nak guna, bila baru je saya nak taip, datang anak soleh saya ni merengek nak duduk juga. Bila dah duduk, tangan pun nak taip juga. Jadi, masa bila dapat update blognya?

So, cara saya ialah sebelum dia bangun pagi, saya tulis dulu siap2. Pastu  kalau siang nanti saya nak menaip lagi, bagi dia main dengan pak cik dia. Tapi cara ni tak berapa nak jalan sebab dia tak suka dikongkong. Dia nak lari2 kat tengah rumah. Habis tu, kalau dia lari2, nanti dia nampak saya. Bila dia nampak, tak dapek la den nak update blog.


Sekarang apa yang saya tulis, saya save dalam lappy dulu. Internet saya dah habis  kuota. Jadi lambat mengalahkan siput. Dah banyak entry saya simpan. Tak tau bila nak publish. Jadi sekarang saya rasa macam saya dah boleh menulis blog  macam dulu2. Rasa happy sangat J Alhamdulillah.. terima kasih Ya Allah..

Tiada ulasan :