nuffnang

Ahad, 3 Mei 2015

Mr. bulu mata

Salam.. hi.. selamat berhujung berhujung minggu kawan,²..




Cuba korang semua tengok mata Aniq ni. Panjang kan bulu mata dia. Puas saya fikir ikut siapa lah bulu mata macam ni. Baru sekarang saya ingat. Bulu mata yang lurus panjang ni sama dengan arwah adik saya. Sayu je rasa bila teringat. Hmm.. Al-fatehah untuk arwah acik..

sebenarnya ada sikit masalah pasal bulu mata Aniq ni. Kalau tengok pada jauh tak ada.apa pun kan? Nampak normal aje kan? Tapi sebenarnya bulu mata bawah tu tak lentik ke bawah. Tapi naik keatas. Jadi, bulu mata tu akan masuk dalam mata. Yang problem nya, bila bulu mata masuk dalam mata, automatic mata akan keluarkan air.mata kan? Sebab ingat ada bendasing  dalam mata. Lepas tu banyak² jadi tahi mata. Ehh.. betul ke saya ni.. ala.. kiranya  lebih kurang macam tu la. So, banyak lah tahi mata. Dah bersih kan pun akan ada lagi.

Dulu masa Aniq baby, saya memang perasan mata dia yang sentiasa bertahi tu, tapi saya tak tau punca. Kira sekarang baru saya tau. So, korang ada cara tak macam mana nak keluar kan bulu mata bawah tu. Kita ni tengok pun rasa terganggu tau. Tapi Aniq ni saya tak tau lah dia terganggu je tak.. Hehe

Tolong ye. Saya ni 1St time jumpa bulu mata orang macam ni. So, tak tau nak buat apa. Ke korang pun sebenarnya baru 1st time nampak juga? Kalau ada cara share dengan saya ye.. 

Thank you in advance.. :)

6 ulasan :

Unknown berkata...

mesti tak selesa je kan bila cmtu. huhu

Pha Is berkata...

saya pun x de idea nk buat macam mna...

Unknown berkata...

Ntah la dia rasa apa. Mungkin dah biasa Dr baby, Sox de rasa..haha

Unknown berkata...

Harap² ada la nanti tolong saya. Kesian saya tgk dia ni. Terfikir juga,sebenarnya dia nampak jelas ke x dgn gangguan bulu mata tu.

Puan Kutu berkata...

Waktu checkup aniq cubalah tanya nurse or doc..akk nk bgtau pun tak arif..afia masa baby byk juga tahi mata..tu normal kot..pastu lama2 ok sendiri..bab bulu mata ni kena tanya pada yg pakar

Unknown berkata...

rasanya takde masalah kot mengganggu penglihatannya..sbb da biasa dari lahir bulu mata gitu kan..