nuffnang

Sabtu, 2 Mei 2015

tentang supplement

Salam.. hi semua..


Rasanya ramai yang tahu saya ni ada jual supplement kan. Buat masa sekarang saya cuma jual produk catalyst je. Jualan saya ok je. Nak kata sale laju pun tak juga. Nak kata tak jalan pun tak juga. Sekadar biasa bagi orang yang tak rajin and tak pandai promote produk.. Hehe

Tapi walaupun sale tak kencang macam stokis lain, saya tetap ada jumpa banyak customer yang sangat tak faham tentang supplement. Selalu orang ingat, produk catalyst ni bekerja macam ubat. Maksud saya, bila sakit baru makan, lepas makan terus sihat. No no no. Sangat salah tu ye. Supplement ni cuma makanan tambahan. Untuk jaga badan kita agar sihat. Tak mudah datang penyakit. Sama juga lah yang untuk skin apa semua. Contoh kalau kita dah berjerawat, nak sapu atau makan vco untuk kurangkan jerawat. Memang boleh. Tapi patutnya kena mula dari awallah. Dari jerawat masih sikit. Jadi,jerawat cepat hilang,insya Allah lepas tu dah tak naik. Kalau dah memang ada jerawat tu pun memang la boleh. Tapi produk natural kerja dia slow². Dia rawat situ sikit,sini sikit. Rawat dalaman tu dulu baru dia rawat luaran. Tapi dah nama bukan ubat,kesan tu tak la cepat macam ubat. Kalau yang cepat nampak hasil tu mungkin jenis badan dia serasi. Baguslah kan.. syukur Alhamdulillah..

Kalau macam saya dulu berbulan baru nampak hasil luaran yang sangat bagus. Masa awal tu just naikkan HB je masa mengandung and bagi tak mudah letih.  Sama macam adik saya, berbulan makan baru nampak kesan luaran. Ramai tegur kata dia nampak makin cerah . Adik saya ni kulit agak gelap berbanding saya.

Ada customer yang nak kulit cantik, dalaman cantik. Segalanya cantik lah. Tapi nak kesan cepat. Awal² lagi saya dah bagi tahu catalyst tak sama macam lain² produk yang dia makan sebelum ni. 2,3 hari dah ada kesan. Mula² ok la. Tapi lepas tu, dia makan pun skip². Bila tak ada perubahan, mula lah pandang kita macam apa je. Sabar aje la. 

Padahal lah kita dah terangkan, yang ini bukan ubat. Betul lah kata stokis saya dulu. Kita jual supplement ni bukan sekadar jual. Kita juga nak educate customer Dan juga orang lain sama. Mula² saya tak faham, sekarang baru lah saya faham. Nak kena ajar customer bagaimana cara supplement bekerja, apa kandungan dalam tu,masa paling terbaik untuk ambil supplement. Semua th kena ajar. Sambil tu kita ni.pun belajar sekali.

Tapi biasalah,kadang² ada anak murid derhaka sikit..hegeh..kasar ayat eh.. sorry.. bukan derhaka la, kita panggil tak dengar kata. Kita kata supplement bukan ubat tapi lepas tu datang kat kita kata tak ada kesan pun akak.. Ish².  Ada juga aku telan budak ni kang..haha.. tp biasanya saya tetap explain Kat customer tu apa punca yang biasa bila kita rasa supplement tu tak belerja. Kalau diorang terima ok la. Tak nak saya tak boleh paksa.

Apa pun terima kasih kepada customer saya yang tak putus² membeli dengan saya. Saya tak anggap sangat semua tu semata untuk keuntungan sebab kadang banyak diskaun saya bagi. Saya lebih suka nak share kebaikan dari apa yang saya tau bagus. Itu saje.

3 ulasan :

nini berkata...

Vco memang bagussssss.....kulit ponlawa je...

Puan Kutu berkata...

yg sya jual ni supplemen untuk kecantikan dan kesihatan..biar lambat asal selmat.cheewaah..

Unknown berkata...

vco mmg terbukti bagus..jijah je lom dapatkannya