nuffnang

Selasa, 3 Februari 2015

perasan muda..

Salam semua.. hi... selalu kan, orang cakap perempuan ni mudah nampak tua. Lagi² bila dah berkahwin. Uhuk².. sedih dengar tau. Kecil hati I..hehe

Tapi kan, dah sememangnya kita ni hidup akan semakin tua. Apa nak dikata. Mana ada orang makin muda. Kalau awet muda tu lain cerita lah. Tapi ni umur. Makin tua lah dari tahun ke tahun. cuma yang sengal nya bila tuan punya badan selalu tak percaya yang umur dia dah semakin tua. Tu adalah sangat sengal.Haha. sape lg? I la... tahun ni, (2015) dah nak masuk umur 26 tahun tau! Erk.... sampai la ni rasa tak boleh terima.. tua nya aku.. biar betul...

Tetibe rasa macam yeke dah 26.. tak cayalah. Kita kira balik.. eh, betullah ni. 15/8/2015 nanti cukup lah 26 tahun. Tulis 26 tu pun dah rasa berdebar.. ya Allah, terus rasa malu sangat. 26 tahun dah hidup,apa aje manfaat yang saya dah bagi pada orang lain? Amalan pulak macam mana? Masih banyak compang camping. Ni Kat blog asyik merapu je. Aduhai.. serius berdebar bila tengok usia yang makin meningkat tapi kebaikan apa pun tak ada..

Tu belum lagi fikir pasal percaya hati si anak soleh Kami ni.. sepanjang hampir 2 tahun jadi ibu,apa yang saya dah ajar anak saya? Benda baik ke Benda buruk? Allah.. tak tau nak terangkan macam mana perasaan ni.. takut,risau berdebar..

Jom kawan² semua. Kita buat amalan baik banyak² setiap hari. Kita niatkan untuk beri manfaat pada orang. Tak rugi sikit pun. Untung lagi ada sebab Allah bagi banyak pahala untuk kita..

Azam saya : nak mulakan semula hadiah kan bacaan Al-Fatehah untuk semua orang pada setiap pagi macam dulu. Lama dah tinggal.. insya Allah nak istiqomah semula.. jom kawan².. tak susah pun nak buat ni..

Jom baca.. (sumber gambar : google)

7 ulasan :

iryanty ahamad berkata...

betul tu dik..kadang2 akak terfikir juga...apa yang aku dah buat sepanjang usiaku...ibadahku pada ALLAH...tanggungjawabku kepada kedua ibuayah..adakah dah terlaksana atau terabai kah mereka..

Puan Kutu berkata...

Ohh akk pun lahir bulan 8..normallah tu klu dh tua sentiasa rasa diri muda..jiwa tu penting..to tulah kan harapnya even berjiwa muda..amalan kena up la kan..

Azizah Green Line berkata...

huhuhu rasatakut pula tetiba mengenang usia akan masuk 30an

Pha Is berkata...

baru 26.. tak tua mana pun,.. tua setahun je dari saya.. hehehe

Cikgu Norazimah berkata...

cn dah penghujung 20-an..dah tua...huhu

P/S : Jom meriahkan Segmen Bloglist Mac-April CN : http://www.cekgunorazimah.com/2015/01/segmen-bloglist-mac-april-2015-by-cn.html

Aisya A. berkata...

oh beza kita sebulan je.. tp sy lg muda.. ha nampak tak simptom perasan muda kat situ? haha

tu lah kan sedar tak sedar dah lebih quarter of century. huhu

QasehnyaRania berkata...

tak lama dh..
eh.eh syaz lahir bulan 8 ye..
baby ciksu 10/8/2014

tenkiu syaz peringatan bersama..
jom amalkan