nuffnang

Khamis, 6 November 2014

Collagen Primeum Catalyst Nutraceutikal



Ramai yang sangka collagen adalah semata-mata untuk kecantikan. Tapi berapa ramai yang tahu, hakikat sebenarnya kerja collagen adalah lebih dari tu.  Collagen juga bermanfaat untuk menjaga kesihatan tubuh badan kita. Ia adalah manfaat semula jadi yang hebat khasiatnya. Dari hujung rambut hingga hujung kaki.

Badan kita boleh hasilkan collagen sendiri dengan bantuan vitamin c yang kita dapat dari makanan lain seperti buah buahan. Tapi bila usia meningkat, collagen yang terhasil adalah sangat sedikit. Dan kadang-kala tak cukup untuk keperluan badan. Jadi kita kena top up dengan pengambilan collagen dari sumber lain.

Saya bagi tahu tadi yang collagen membantu dalam penjagaan kesihatan badan.  Ok,  kenapa?  Apa sebenarnya fungsi collagen, selain dari kecantikan ?  Ramai nak tahu kan?

Collagen adalah protein yang berfungsi sebagai:

-perekat  dalam badan
-memberi struktur badan, melindungi tisu² lembut yang memegang otot dan tulang.  Senang kata, seperti gam dalam badan yang sambungkan otot dan tulang.
-memperbaiki kedutan² halus agar menegang kembali
-menjaga kulit agar tidak mudah sensitif, lembut, lembab, anjal
-menjaga kesihatan rambut, kuku dan juga tulang.

Antara kerja collagen adalah mengangkut toksin yang terdapat dalam badan, dihantar ke limfa  untuk dikeluarkan dari badan. Patutlah orang yang makan collagen ni  nampak berseri-seri dan sihat.  Rupanya collagen memang membantu dalam penjagaan kesihatan dalaman. Selalu kita dengar makan collagen untuk cantik je, padahal bukan tu saja. Cuma mungkin orang lebih suka cerita hasil luaran berbanding dalaman. Betul kan?

Apa yang terdapat dalam collagen primeum catalyst  ni?  Ok, sebab namanya pun dah primeum.  Bahannya mestilah primeum juga. Catalyst sangat menjaga kualiti produk yang dikeluarkan. Jadi, hanya yang terbaik digunakan. Antaranya ekstrak tomato, ekstrak delima, ekstrak blueberry, ekstrak aloe vera  dan collagen bovine.  Collagen bovine ni adalah satu sumber collagen dari lembu yang telah dibersihkan &  di ekstrak untuk menggantikan collagen manusia. Collagen bovine adalah SANGAT MIRIP dengan collagen manusia. Catalyst juga memilih collagen bovine kerana peratus alahan bila mengamalkan collagen ini adalah sangat kurang berbanding marin collagen &  sebagainya.

Kesan pengambilan collagen ni,  dah boleh nampak seawal 2 minggu pengambilan. Kulit akan terasa lembut, lembab, berseri.  Rambut juga kelihatan bersinar. Kedalaman kedutan dapat dikurangkan.  Tak ada lagi tumit merekah, kuku pun kembali berseri pinkish.  Metabolisme bekerja dengan sangat cekap mengangkut toksin untuk dibuang. Badan terasa lebih segar &  bertenaga.

Banyak manfaat dari pengambilan collagen  dalam hidup kita. Jom mulakan hari ini untuk kekal sihat &  awet muda selalu. Jangan risau kawan2, collagen perimeum catalyst  ni dah diiktiraf halal oleh jakim. Catalyst dah banyak tahun terlibat dalam halfest (halal festival).  Ia juga selamat dan diiktiraf KKM. Boleh tengok pada kotak tu nanti ada logo MeSTi  yang wajib diletak oleh supplement yang telah diiktiraf.





Testimoni hari ni adalah kitorang punya DC Kak Hanita. Kak hani ada masalah kulit yang teruk sangat. Dah macam² dia guna. Tapi akhirnya catalyst  juga yang serasi. Sekarang kalau tengok dia, memang kita tak sangka yang dulu kulitnya seteruk ni.

Untuk order, pm/wechat/WhatsApp sya 013-985 5875.  Bagi warga Pahang, terutama sekitar muadzam Shah, keratong, ataupun yang sekitar Temerloh nak dapatkan produk catalyst  dari sya sendiri pun boleh.  Kita COD (cash on delivery) kat tempat yang kita janji nak jumpa nanti ye..

*Wanita hamil &  menyusukan boleh mengambil produk ini.  Mengikut kepada kesesuaian, dapatkan nasihat penjual. 

4 ulasan :

QasehnyaRania berkata...

menarik je ni..
wah mcm tak percaya pon ada testimoni tu.
tp berkat kesabaran pasti ada ganjarannya kan

Sya Nadia berkata...

Betul tu cik Sue.. Sya masa mula² pun mcm tak caya, (masa tu belum kenal siapa kak hanita ni lg) bila dah tgk n tau Dr dia sendiri, barulah rasa puas hati. Banyak testimoni dr kak hanita ni.. Termasuk tentang cyst. Nnti sya cerita k..

ziezah.com berkata...

waahhh perubahan tu macam tak cayalah..

Sya Nadia berkata...

Kan.. Kan.. Kan.. Mmg hilang semua jerawat dia tu..