nuffnang

Ahad, 20 Disember 2015

Dah nak bedah..Esok..!

Assalamualaikum..


Maafkan saya ye korang, masih belum ada kesempatan nak blogwalking ke blog korang. Insya Allah, ada kesempatan, saya akan buat kunjungan balas ye.. Semoga korang memahami..

Ok, esok dah isnin, hubby dah kerja, saya pulak nak bawa adik-adik semua ke hospital sebab adik saya Asyraf tu nak bedah dah. Tarikh dah dapat sejak dari minggu lepas sebenarnya, tapi saya tak berani nak beritahu sesiapa sebab doktor sendiri tak confirm lagi tarikh tu. Alhamdulillah, baru adik saya bagi tau,esok akan bedah. Syukur! Tak terkata rasa happy sebab saya tahu yang adik saya dah tak sanggup duduk wad lagi dah. 

Tapi ada pulak benda yang memeningkan saya sekarang ni. Adik saya minta izin nak pindah kelas wad. Nak masuk wad kelas dua. Sebabnya, ada nurse yang suka berkasar yang buat dia dah tak tahan. Bukan aje dengan dia, tapi dengan orang lain pun sama. Lagi tambah stress, baru-baru ni handphone dia kena curi. Iyela, wad tu kan dah macam tempat public, dalam ramai-ramai manusia yang datang tu, ada  pulak yang sempat buat hal. kebetulan masa hari tu, adik saya tak ada pelawat, dia pun tidur. Umy saya tunggu kat luar, orang ni ambil kesempatan duduk kat katil adik saya. Orang katil sebelah sangkakan, dia ni kawan adik, sebab duduk kat situ. Rupanya nak mencuri. hurm,.. ujian sungguh!

Tak apalah, dah bukan rezeki. Tapi itulah antara punca kenapa adik nak tukar kelas wad tu.  Pada fikiran kitorang, kalau naik kelas tu nanti, layanan akan baik la sikit.Maaf la ye, ni bukan saya yang kata, memang di akui nurse sendiri. Sepupu hubby saya, sister, dia pun bagi tahu macam tu. Nak buat macam mana, ada orang memang layan kita berdasarkan duit aje. Pelik saya, bukan pesakit bayar cash pada nurse pun sampai nak lain-lain cara layanan. Satu lagi sebab nak pindah ialah, kalau kelas dua tu, dah tentu bukan semua orang dapat masuk kan? Orang yang kan family mestilah tak berani nak masuk. Lain la wad yang terbuka macam kelas 3. Jadi, kemungkinan kes-kes kecurian ni akan kurang la. kita pun akan rasa lebih tenang.

Tapi lepas saya rujuk pada yang berkenaan, rasanya macam berat rasa hati saya nak bagi adik saya pindah tu. Banyak benda yang nak kena fikir. Antaranya, nanti segala kos hospital yang adik saya nak tuntut dari pihak insurans cuma akan dibayar 1/3 je. So, rugi la. Alasan biasa yang insurans akan bagi adalah sebab tu kehendak sendiri, bukan keperluan. Jadi, tak perlulah insurans tanggung. Korang bayangkan lah, kalau kos tu nanti makan ribu-ribu, siapa nak bayar yang baki yang insurans tak nak tanggung tu? Kan dah rugi. So,mungkin tak jadi lah la nak pindah kelas. 

Apapun yang penting, harapannya esok pembedahan akan berjalan lancar. Ikut pada kata doktor, mungkin masa pembedahan tu sangat lama. Berjam-jam la masanya. Dan paling takut sebab berisiko. Kes adik saya ni kes besar, doktor dah standby 1 katil untuk dia dalam wad ICU. Bimbang apa-apa berlaku semasa bedah tu nanti. Allah, risau sangat saya. Tolong ye kawan-kawan, minta doakan pembedahan ni berjalan lancar tanpa ada komplikasi pun. 

ok la, next time saya story lagi ye. dari masa ke semasa, saya akan update cerita adik saya ni. Insya Allah, kalau ada rezeki, saya akan attach sekali gambar x-ray adik and terangkan apa masalah yang tengah adik saya hadapi skarang ni. Manalah tau, ada sesiapa yang terkena sama macam adik saya, and sangat perlukan rujukan..

Saje la nak hiburkan hati, nah! tengoklah gambar anak soleh saya ni cuba buat senaman kuatkan paru-paru..😃😃😃


5 ulasan :

iryantyismail berkata...

Allahuakhbar..moga dipermudahkan..insyallah..amin

raihanah berkata...

semoga dipermudahkan sis

nini berkata...

Semoga dipermudahkan yer

Unknown berkata...

kalau ada risiko better kelas ke3 je sya bukan apa kelas 3 ramai nurse boleh tengok2kan lau ada apa2.. kalau kelas 2 bilik2 nurse xnampak! n dan menjadi tggjwab jika ada kehilangn kecurian apa2.. so hati2 ye lain kali.. bila ramai2 tu biasalah ada yg panjang tangan.

QasehnyaRania berkata...

mmg bukan rezek
so mcm mna dgn pembedahan adik ni ?