nuffnang

Sabtu, 8 Mac 2014

Makanan yang Paling Dirindui..

Rindunya saya kat sotong yang dalam tin tu...  Asal nampak je sotong tu, teringat bestfriend saya masa kat SEGi dulu.  Kitorang memang suka sangat makan sotong ni. Tiap2 minggu mesti beli, seingat saya kitorang tak pernah miss beli. 




 Kerana terlampau rindukan kenangan study dulu and rindu juga kat kawan baik saya, hari ni saya beli la sotong ni.. Harap2 dapat lah mengubat kerinduan dihati.. *cewahhh~*

Nak masak ape ek sotong ni? Saya bukan tau buat masak lain pun. Tiap2 minggu kitorang masak yang sama je. Just tumis2 bawang lepas tu letak la sotong tanpa sosnya tu. Itu je tiap2 minggu resepinya.. Dulu nak buat sambal2 ke mana la ada blender ke apa. Duduk asrama la katakan..

Tapi kalau sotong ni buat sambal sedap ke?? Tak sanggup nak ambik risiko.. Kang tak makan, dah membazir pulak.. Tak apalah, kita masak yang biasa buat ajelah ye.. Kata tadi rindu sangat masakan masa study dulu..huhu

4 ulasan :

sal ya berkata...

blm pernah mkn sotong dlm tin. curry ayam ke daging ke ada la...

Puan Kutu berkata...

sesekali boleh layan sotong dlm tin ni..lagi bagus mkn fresh kan..dulu2 masa student lain la..utk pengubat rindu apa salahnya.hehe

akk seumur hidup tak pernah makan sotong dlm tin.:)

QasehnyaRania berkata...

siyes x pernah tgk dan cuba sotong dlm tin mcm ni.

Pha Is berkata...

x pernah lagi merasa sotong ni...