nuffnang

Isnin, 13 Januari 2014

145... Its me!

Saya ni kecik je orangnya. Selalu kalau balik kampung, kena usik dengan hubby suruh ukur tinggi dengan anak sedara. Mentang- mentang la anak sedara dia dah nak sama tinggi dengan saya. Berapa tinggi saya?? Haa... Tu kat atas dah tulis.. Just 145cm je.. Tepat-tepat145cm tau..

Nak buat macam mana, dah mak saya pun kecik comey je. Masa bersalin kan Aniq dulu, nurse tengok dia kecik, dorang pun tak boleh kata apalah, dah saya pun kecik. Baru-baru ni saya join mesyuarat rukun tetangga kawasan saya ni. Saya orang baru, tak kenal sape2, hubby tak ada, saya bawa adik bongsu saya teman. Pelik jugalah kenapa orang pandang-pandang semacam, rupanya dorang ingat adik saya ni suami saya. Sempat lagi cakap kat kitorang, "muda lagi dah kawen".

Rupanya dorang ingat saya baru umur belasan tahun.. Aduhai mak cik, saya dah 24 la *tahun 2013*.. Bukan budak lagi.. Badan je kecik.. Yang ni adik saya. Suami kerja, saya bawa adik teman..Semua pakat cakap.. "oooo... ingatkan suami tadi" Saya dah bengang sikitlah, tapi biarkan aje. Sebab dah biasa dah sebenarnya macam ni. 

Masa raya tahun lepas, saya beraya kat rumah mertua, datang kawan MIL saya, terus cakap ni cucu yang mana. Habislah kena gelak dengan semua orang.. Malu oooo... Bila MIL saya bagi tahu yang sebenar, mak cik tu serba salah sangat kat saya..Dok asyok minta maaf je kat saya... hahaha... Tapi apakan daya, dah memang saya selalu kena macam tu..Redha ajela kan..

Saya harap tahun ni dapatlah menyamar jadi budak-budak. Nak kumpul duit raya lagi.. Ok...ada tak sape2 nak bagi duit raya kat sweet 16 ni????  hahaha... Hubby saya cakap nak muntah dengar... Jangan jeles..Orang kecik ni selalu awet muda tau... Ye ke tak?? Sila jawab ye..hehehe
Tengok gambor tu... Puas dah cuba tinggikan diri tu.. Dah pakai high heel pun tak cukup tinggi lagi.. Haaih... Ni gambar raya tahun lepas ni.. Tu yang berbaju melayu bagai cik abang tu.. Kalau tak, jangan harap lah dia. Muka saya kat gambar tu sila abaikan ye.. Ntah kenapa nampak sepet pula mata..hehe

6 ulasan :

Rai Ourkizuna berkata...

raya nanti boleh kumpul duit raya banyak2..hahaha..orang kecik selalu awet muda.. hihi

Fiza Rahman berkata...

High 5. Lebih kurang saya juga. Petite jer orgnya ☺☺

IntaNBerliaN berkata...

ololoooo comel je sya ni yer... tp mmg betoi.. org kecik molek ni selalu awet muda.. akak ni jugak yg jenua petua tu petua ni nak bg awet muda.. hahha.. kak ina beza 20cm lbh tggi dr sya.. :-)

Puan Kutu berkata...

mmgkecik comel je orgnya..sy tgok lu tak kenal pun ingat budak2..untung la awet muda..akk ni umo 30 dah macam 40 taun kedutnya.haha

Pha Is berkata...

suruh ukur tinggi dengan anak sedara? pergh.. gurau kasor tu.. hahahah

x pe.. org kata kecik2 itu comel.. heheh

QasehnyaRania berkata...

mmg awet muda. kawan ciksu ramai juga yg comel comel gini.

ciksu tinggi 159 j