nuffnang

Ahad, 12 Oktober 2014

Komen saya tentang bajet 2015!

Masa pengumuman bajet 2015 jumaat lepas, saya tak sempat tengok kat tv pun. Masa tu kan sibuk nak makan malam. Mana sempat nak tengok tv. Masa nak makan, saya minta hubby on kan tv, kononnya nak tengok la pengumuman bajet ni. Ehh.. Alih2 habis dah. Haha.. Ketinggalan sungguh!!

Macam biasa, banyak lah ulasan sana sini pasal bajet ni. Dalam tv, semua kata best, bagus, ini yang ditunggu &  bla bla bla. Malas nak tengok yang dalam tv. Bila buka fb pun, ramai yang mengulas. Ada  yang sokong, ada yang xpuas hati. Saya tak masuk golongan mana2.lagi pun saya tak tahu setakat mana betulnya apa yg orang kata. Selagi saya tak tengok sendiri, susah nak percaya.

Masa pergi ofis hubby sabtu tu, ada paper cerita apa yang dah diumumkan.  Banyak yang saya tak peduli sangat pun. Sebab saya tak dapat pun benda2 tu. Tiba2 ternampak yang katanya elektrik bawah 300kw yg pertama, tak masuk gst. Alhamdulillah, syukurlah. Ini sebenarnya yg saya risau. Faham2 ajelah, ramai manusia dalam rumah ni. Banyaklah elektrik yang diguna. Dah jimat2 pun, masih beratus tiap bulan. Boleh migrain tengok bil elektrik.

Lagi satu yang diesel n petrol pun tak kena gst. Lega lah juga bila tau tak kena gst. Harap2 dengan tu, tak adalah alasan peniaga nak naik kan harga barang melampau-lampau.

Apa pun, semua ni ujian . Ada kita dapat, syukur. Tak dapat tu kita sabar ye. Yang kita dapat tu jangan ucap terima kasih pada najib. Terima kasih pada Allah. Kalau Allah tak gerakkan dia, tak ada lah kita dapat bonus &  sebagainya (pada yg dapat, saya & family mmg xdpt). Kalau xdpt, sangka baiklah dengan Allah. Kita positif ye.

P/s: saya bukan penyokong mana2 parti. Kalau ada  nak marah pasal entry ni, istighfar dulu baru komen ye kawan2..:)

1 ulasan :

ziezah.com berkata...

tahun depan GST.. geramnyaaa..semua mahal la ni