nuffnang

Rabu, 8 Oktober 2014

Vco Seribu Guna.

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْم




Minyak seribu guna dari pokok seribu guna. Minyak apa lagi, minyak kelapa dara a.k.a vco lah.. Minyak untuk semua dalam satu. Khasiat dia dah ramai yang tahu.  100% datangnya dari buah kelapa yang diketahui ramai ada banyak manfaatnya.

Kat Malaysia setiap tahun kita tuai lebih 200 juta biji buah kelapa.  Fakta ni saya dapat masa tengok Discovery Science semalam. Dalam jumlah sebanyak tu ada sebahagian yang digunakan dalam industri kosmetik & Nutraceutical. Salah satu produk hebat yang kita tau, inilah dia vco ni.

Saya kalau cakap pasal vco, memang tersangat excited. Kenapa? Sebabnya saya kenal vco dari awal bertahun sebelum vco ni popular. Masa tu cuma ada yang liquid, tak ada softgel lagi. Umy cakap ni bagus untuk kesihatan. Nak jaga badan, jaga kulit. Tapi kalau dulu umy saya suruh makan vco, memang mengelat saja. Kata dah makan, padahal tak makan pun. Ewww.. Rasa minyak kot!  Lagi pun saya tak percaya pun vco ni banyak khasiat. Nampak macam sama je dengan minyak kelapa yang umy buat.. Tapi bila dah tau khasiatnya, sayalah antara yang hebat nak cerita & sebar tentang vco.

Walaupun orang kata, "alah rasa minyak kelapa je, macam makan biskut kelapa". Saya tetap tak suka, sebab saya tak makan apa2 berkaitan kelapa termasuk santan. Tapi isi &  air kelapa saya suka.. Haha. Dulu masa umy bagi tahu, vco ni beribu khasiat, saya tak percaya. Saya fikir, umy terpengaruh je oleh kawan dia sebab kawan dia yang jual vco ni. (kawan umy tu proses sendiri vco dia)

Sekarang, saya sendiri yang jual. Sebelum saya yakin, berjuta keraguan dalam hati saya pasal vco. Betul ke fakta2 pasal vco yang orang bagi pada saya? Betul ke minyak ni beribu khasiat & kegunaannya? Haa.. Jangan ingat saya main hentam je tau! Saya bukan jenis yang asal orang cakap, terus nak percaya. Mula dari tu, saya siasat hari2 fakta pasal vco. Apa saya tak tahu, saya tanya pada yang lebih arif. Sekarang ni, saya betul2 puas hati dengan segala fakta yang saya dapat. Keyakinan saya dengan vco dah kuat.

Asal mula saya jual vco, memang lah untuk dapat untung, tapi sekarang dah berubah. Saya jual untuk sebarkan manfaat vco pada yang belum pernah rasa kebaikan & khasiat seribu gunanya. Vco ni boleh digunakan dalam berbagai cara. Ada orang suka makan, ada orang suka sapu, ada juga suka letak dalam makanan. Semua ni dengan tujuan nak jaga kesihatan atau kecantikan.




Saya bagi contoh apa yang kita boleh buat dengan vco. Kalau macam saya, vco ni saya gunakan untuk buat skrub, buat mask, buat ubat sapu luka, suplemen, minyak rambut, pelembap kulit, penguat kuku, melebat rambut &  macam2 lagi. Apa saja yang saya nak buat, saya tengok boleh tak guna vco. Kalau boleh, saya guna. Macam dalam makanan saya letak, tapi bukan makanan yang panas. Sebab kepanasan boleh rosak kan khasiat vco. Letak dalam nasi yang dah agak sejuk sebelum makan. Ataupun letak dalam salad, campur dengan voo (virgin olive oil a.k.a minyak zaitun).

Sekarang dalam handbag saya wajib ada sebotol vco liquid. Sangat penting untuk saya bila muka terasa kering atau sebagai base bila nak mula make up. Kalau untuk Aniq, saya bawa sebotol vco softgel. Sebagai ganti snek @ jajan dia. Lagipun budak, mudah sangat luka, jadi penting untuk simpan sebotol dalam beg, boleh guna untuk sakit2. Setakat ni, saya dah tak guna minyak gamat ke apa. Vco je dah cukup, sapu je kat luka, insya Allah, berhenti terus darah. Luka pun cepat baik &  tak ada parut.

Order vco anda SEKARANG!

2 ulasan :

azizah :) berkata...

menarik juga vco ni.. boleh pelbagai guna ye

Aisy Nasiha berkata...

Dah dua bulan tak sambung beli vco.. selama ni mmg guna hampir dua tahun