nuffnang

Selasa, 7 Januari 2014

1001 khasiat & manfaat VCO



" Minyak kelapa dara adalah minyak paling menyihatkan didunia" Dr. Bruce Fife. Director of the Southern Colorado Chapter of the Weston A. Price Foundation.



Berikut adalah khasiat dan manfaat luar biasa vco bagi kesihatan & kecantikan. VCO mengandungi asid laurik yg mempunyai pelbagai manfaat dlm penjagaan kesihatan. Susu ibu juga adalah salah satu sumber asid laurik.

1. Memelihara kesihatan kulit dan rambut.


- Ia mempercepat penggantian sel2 kulit yang mati dengan sel baru. Ia juga melindungi kulit dari sinaran UV. Ia juga membantu memelihara kelembapan kulit, membunuh bakteria penyebab jerawat,mengembalikan keanjalan & kelembutan kulit. Sel2 rambut pula mendapat zat yang cukup untuk tumbuh sihat dan kuat. Ia tak mudah gugur,malah kulit kepala lebih bersih tanpa kelemumur.

2. Anti kuman


- disebabkan vco mempunyai asid laurik yg tinggi, vco memiliki sifat anti kulat, anti virus dan anti bakteria. ia membunuh virus seperti herpes, hepatitis c, selesema, dan lain2. Dikatakan juga boleh memperlambat virus HIV. Ia juga membunuh bakteria penyebab pneumonia, jangkitan salur kencing,jangkitan kulat, yis, ruam lampin dan banyak lagi. Ia juga merawat masalah keputihan yang teruk.

3. Meningkatkan imunisasi


- Asid laurik dalam vco yg sama seperti dalam susu ibu juga membantu menjaga sistem ketahanan badan. Ia dapat melindungi tubuh dari terdedah kepada penyakit.

4.Menurunkan kolestrol


- Vco dapat menurunkan paras kolestrol jahat dan membantu meningkatkan kolestrol baik atau HDL. Kajian telah dilakukan sejak tahun 1930-an oleh pakar2 negara barat, ia terbukti membantu mengekalkan kesihatan menyeluruh pada manusia.

5. Khasiat pada ibu mengandung & menyusukan anak.


- vco memberi tenaga segera pada ibu2 hamil & membantu meningkatkan imunisasi ibu dan bayi. Juga akan memudahkan proses kelahiran, mengatasi keputihan, mengurangkan loya, alahan,bagi zat tambahan pada baby dan ibu, memperbanyak dan mempertingkatkan kualiti susu ibu. 
. Ibu yang mengambil vco sepanjang hamil, bukan je menguatkan ketahanan bayi,malah ketika lahir, bayi lebih bersih dan sihat. Boleh juga disapu bagi mengurangkan strechmark ,malah kesan2 alahan kulit yang terjadi masa mengandung pun boleh hilang.


6. Mengawal jantung,darah tinggi, kencing manis..


- Bagi pesakit kencing manis, pankrease lebih efisien mengeluarkan insulin dan sel bekerja lebih cekap dengan mengambil gula cukup sekadar keperluannya. Bagi pesakit jantung dan darah tinggi, ia menarik keluar lemak2 terkumpul dalam salur darah dan membawanya keluar dari tubuh. Mengamalkan vco, dapat mencegah pembentukan plak pada pembuluh darah yang menjadi punca serangan jantung.

7. mencegah osteoporosis


- Anti oksida semulajadi dalam vco adalah penghalang pembentukan radikal bebas. ia dapat menjaga tulang dari rosak. Ia juga membantu penyerapan mineral2 penting bagi tulang iaitu kalsium dan magnesium.

8. merawat hepatitis


- Asid laurik dapat membunuh virus penyebab hepatitis. Ia juga mencegah kerosakan hati akibat radikal bebas yang disebabkan oleh ubat, virus atau alkohol kerana terdapat anti oksida semulajadi didalamnya.

9. Mencegah kasner


- Minyak kelapa dara memusnahkan sebarang kehadiran organisma pathogen. Dengan itu, sel darah putih mampu bertindak secara maksimum memusnahkan sel kanser.

10. Mengurangkan Berat Badan


- Vco dapat terus masuk kedalam salur darah dan terus digunakan, jadi ia tidak disimpan dalam badan. Semasa asid laurik dugunakan, ia turut membakar lemak2 tak perlu yang menimbun dalam badan. Ia juga membantu memberi rasa kenyang dan tak mudah rasa lapar. Ia akan meningkatkan metabolisma dan akhirnya badan jadi lebih ringan. 


11. Tenaga segera

 - Seperti yang saya nyatakan diatas, vco mudah larut dalam air liur dan oleh kerana vco adalah dari jenis Medium Chain Triglycerides ( MCT) ia mudah diserap oleh kapilari darah bawah lidah. Ia terus dihantar kehati untuk terus digunakan. Jadi ia terus digunakan, ditukarkan menjadi tenaga yang diperlukan.

12. Memperbaiki masalah pencernaan

 - Vco memperbaiki masalah pencernaan dan membantu penyerapan vitamin dan khasiat2 ari makanan dengan lebih baik. Kerana ini jugalah, setiap produk catalyst, disarankan ambil bersama vco.

13. Ekzema
 - eczema adalah masalah kulit yang selalu menjangkiti bayi dan kadang kala boleh membawa hingga dewasa. Walaupun eczema bukanlah penyakit berjangkit. Vco dapat membantu mengatasi masalah eczema yang sering meresahkan bayi dan juga ibu bapa.

14. Pelembab kulit

 - Vco dapat membantu menjaga kelembapan kulit. Sapu pada kulit setiap malam, dan rasakan betapa lembutnya kulit keesokan pagi. Boleh juga disapukan pada kulit sebagai pelembap sebelum bermake up, hasilnya make up akan lebih tahan lama.

15. Menghilangkan dengkur

 - 
Banyak lagi khasiat VCO dalam membantu kita mendapatkan kesihatan yang lebih baik.

Dengn harga cuma RM 46.00 ( termasuk pos) ia menjaga kesihatan kita dari rambut hingga ke kaki, dari dalam hingga keluar. Tak rugi melabur sedikit wang, agar kesihatan lebih terjaga. Bukan ke mencegah tu lebih baik dari merawat?? 

4 ulasan :

Unknown berkata...

saya pun da start amalkan vco.. suka bau dia..

Aisy Nasiha berkata...

Memang setuju. Menggunakan vco mmg dapat rasa kelainannya..

Unknown berkata...

Sy pin suka,tp ada juga org xsuka bau vco..

Unknown berkata...

Betul2..vco kn baiki sistem dlman, so bila rajin amalkan mmg bdn rasa lbh baik..