nuffnang

Khamis, 19 November 2015

Mengandung ke Buncit?

Assalamualaikum..

Baru-baru  ni saya keluar sorang ke tunas manja nak beli barang. Jarang saya keluar tak bawa Aniq or hubby. Rasa kekok jalan sorang. Tapi sebab hujan, tinggalllah kejap anak soleh kesayangan saya tu.

Masa sibuk cari barang, baby excited main guling-guling dalam perut. Terpaksalah saya jalan slow-slow sambil pegang perut. Masa nak bayar tu, cashier tu tiba -tiba tanya,

 "pregnant ke?" 

Saya sambil tersenyum manis pun jawab, "ye".

Dia tanya lagi, "dah berapa bulan?"

 Saya jawab.. " dah 5 bulan"

Budak-budak cashier tu masing-masing terkejut.  Eh? Dah 5 bulan? keciknya perut..  Semua mata dok pandang perut saya. Saya gelak aje la, dah biasa orang terkejut gitu..Saje la saya tanya diorang, kenapa? ingat kan buncit ke?

Masing-masing angguk kepala..  yang sorang tu siap cakap, "ingatkan buncit je, sebab perut kecik. "

ceh... kata saya dalam hati. Ada dia kata aku buncit...Grr...sabar...

balik tu, saya cerita kat hubby yang orang ingat saya buncit. Gelak sakan dia. 

sabar aje la weii...Tak apalah, buncit pun buncitlah, asalkan anak mummy ni sihat.. Kan..kan..kan...

Nak tempek gambar pun tak boleh sebabnya, sepanjang mengandung ni tak ada pun gambar penuh yang nampak perut. Semua gambar sampai bahu aje..kekekeke

5 ulasan :

iryanty ahamad berkata...

badan sya kankecik macam budak sekolah menengah..tu yang tak nampak sangat ngandungnya

azizah green line berkata...

hehee biasalah tu..jijah yg 7bulan lebih ni pon kata perut kecik..mihmihmih

Ahmad Affendi berkata...

Buncit ? Muahahaha

Ahmad Affendi berkata...

Buncit? Muahahah

Eintan Nurfuzie berkata...

tengok gak.. de yg kecik je.. d eyg bsrrrrr