nuffnang

Isnin, 2 November 2015

Sombong betul tuan kedai..

assalamualaikum...

2 hari yang sangat busy. kenduri bersepah sana -sini. ada sempat datang, ada juga yang tak sempat. ite la, ibu mengandung ni bukan nya larat sangat nak merayap kan. lagi-lagi bila abah aniq tak dapat cuti, mummy kena bawa si anak soleh ni sorang-sorang. fuhhh... tenaga ku hilang dalam masa yang cepat!

2 hari ni, sabtu and ahad memang tak dapat la nak update blog. lain pada masalah busy memanjang. notebook saya ni juga bermasalah sebenarnya. Apa lah! baru je beli. dah nak kena hantar format! apa jenis la yang orang ni jual. Sakit hati kita. Nak hantar kat tempat beli tu bukan dekat, kuantan. sejam juga perjalanan. lagi pun malas nak hantar kat dia. penjual yang kerek! korang tau kerek tu apa? ha, sape tak tahu tu buat-buat tau aje la..hehe..tak baik kan, ajar orang benda-benda tak elok  ni. hehe..

btw, saya nak story sikit la pasal kedai komputer ni. Saya dengan hubby ni bukan lah jenis manusia yang pandai nak melawa sangat. asal pakaian tu ok, kita pakai aje. tapi iye la, pandangan orang kan. bila kita masuk kedai, orang tak nak layan pun! lagi-lagi bila saya buka mulut tanya pasal notebook aje. dalam hati dia agaknya kata " sengkek la orang ni, cari notebook aje sah tak ada duit". Tuan kedai ni bila kita tanya, jawapan dia macam endah tak endah aje. saya dah berapi, hubby nampak macam ok je. saya tanya sikit-sikit, lepas tu bagi keputusan nak beli,. lepas tu saya keluar, bagi hubby settle kan bayaran. Malas lah tengok muka sombong tu. Aih!!

rupanya hubby saya memang sakit hati sungguh dengan orang tu. nasib aje dia tak blah macam tu aje. sebab fikirkan saya yang dok nak sangat pakai notebook. masa nak bayar tu, dia masih lagi buat sombong. tak nak layan sangat. pekerja dia je yang layan. tapi masalah pulak, budak ni baru je mula bekerja hari tu. segala mak nenek pasal komputer dia tak tau. Bila nak bayar hubby tanya, bayar pakai kad ke cash. dia cakap cash. notebook saya ni harganya rm999.00 jadi nak mudah kira duit, hubby keluarkan banyak-banyak duit dia. SAJE NAK TUNJUK KAT TUAN KEDAI TU! hubby keluarkan cash rm5000.  terkejut dia. terus layan baik kat hubby, siap buat lawak lagi. POYOLAH! padahal, kalaulah dia tahu, hubby saya masa tu bawa tunai rm10K and ada nak mencari part untuk PC and laptop dia. 

Tapi sebab ko sombong, berlagak. Kurang lah apa yang sepatutnya ko dapat. padan muka! sakit hati tau tengok perangai pekedai macam ni. layan kita macam kita ni nak minta sedekah kat kedai dia pulak. mujur aje masa tu kedai banyak dah tutup and kita datang dari jauh. kalau tak, malas lah nak beli kat situ.

Penjual-penjual ni pun. janganlah sombong. tak kisah la orang nak datang beli ke, tengok-tengok aje ke. tetap lah layan elok-elok. mana tau sebab layanan baik kita tu, next time orang yang tak beli tu datang beli pulak. saya pun penjual, saya selalu juga kena customer tanya-tanya je tapi tak beli. tapi kita layan baik juga pada dia. insya Allah next time dia tetap datang cari kita. Tak rugi pun jadi penjual yang baik..

sekian bebelan di petang hari....ampun maaf bahasa yang kasar.. sakit betul hati. layanan dah la tak bagus, apa ko jual ni pun tak bagus. tak memasal kena format pulak. 

2 ulasan :

iryantyismail berkata...

Akak pernah jumpa kedai yang spesis sama cam ni..ko tak layan aku..aku cari kedai lain...urm geram tau...kita ni pelanggan .bagi dia duit..patut dia tak payah pilih bulu sangat

Unknown berkata...

kalau jijah xp beli dah kedai tu.. sombong sgt!