nuffnang

Ahad, 18 Januari 2015

kenangan yang hilang...

Hari ni nak cerita pasal handphone lagi.. tapi ni nak cerita pasal handphone yang rosak hari tu. Geram sangat pasal gambar dalam handphone tu semua tak dapat balik.

Saya pakai handphone tu tak sampai 6 bulan lagi . Tapi dah banyak gambar² kat dalam tu. Tersangat banyak tau. Ada beribu- ribu. Tapi masalahnya handphone tu,  semua benda dia tak save dalam memory card kita. Dia save dalam handphone je. Jadi, segala gambar, segala lagu,video yang saya download semua.hilang.. punyalah sedihnya saya.

Lagu², dengan video yang di download tu, tak kisah la hilang. Tapi semua gambar family, especially gambar Aniq hilang, tu buat saya sedih campur geram.. yela, masa tu saya tak tau sangat pasal handphone, bila tengok price tu dalam sasaran saya, terus je cakap dengan hubby ok.. sekarang dah menyesal.. huhu.. sedih sangat.. :(

Sebelum ni memang tak pernah kisah nak back up gambar. Sebab tak pernah jadi macam ni. Haa.. sekarang memang nasi dah jadi bubur. Dah tak boleh buat apa. So, bila start je saya guna handphone ni,terus saya back up siap²  kat google drive.

Simpan je dalam google drive..

Masa mula²  saya nak save dalam drop box. Nampak macam ok. Ramai kawan &family pakai. Tapi malasnya nak buat, sudahnya save je dalam google drive ni ha senang. Satu akaun je dengan email apa semua. Tapi next time kalau tak cukup space, boleh try drop box pulak kan.. :)

Dalam handphone saya dulu tu bukan ada apa sangat pun, selain gambar Aniq,penuh juga dengan gambar dari whatsapp, gambar dari FB, ada gambar catalyst punya flash card apa semua. Semua tu saya tak kisah sangat hilang kecuali gambar Aniq. Bukan boleh balik semula moment tu kan.. aiseh.. sorry baby.. :( tak apa lah, jadikan pengajaran la.. kenalah rajin buat back up.. kalau Kat google drive ni automatic je dia save. Kalau nak save kat laptop ke PC ke kena rajin la.. mcm saya yang kurang rajin nak.menghadap lappy ni saya pilih google je la dulu..

Btw, nah.. saya belanja belanja gambar Aniq masa baby.. :) mujur gambar² ni saya dah transfer awal² dalam lappy.. hehe



7 ulasan :

Unknown berkata...

pernah kena.. tp bukan handphone tp laptop. lg haru. hilang semua gambar2 family dan kwn2 yg simpan lama.. sbr je la kan. huhu

iryantyismail berkata...

comel je anak soleh tu merangkak bawah kerusi... hehe

Unknown berkata...

alamak...pasni..nak backup jugak laa

QasehnyaRania berkata...

kan.sayangnya
saya pon mls nk transfer ke lappy
ye la hri tu rumh kna pecah masuk semua gambar dlm lappy dlm tu.serik rasanya.

skrg simpan dlm external hard disk
mana pergi usung je.sbb ringan .hhi

Puan Kutu berkata...

mmg kenangan tu penting..akk biasa upload juga kt fb pic aiman masa kecik2 dulu..bila laptop rosak takdelah hangat hati sgt ada backup dekat fb walaupun tak sama kan..afia oklah ada byk pic kt blog..dulu2 masa aiman kecik takde blog lg..

ohh akk tak pandai pulak pasal google drive tu.huhubaik diphotobookkan terus gambar2 aniq tu..takdelah putih mata klu laptop pulak rosak.hehe

Mar Mansor berkata...

sayang kenangan semuia tu kan..
saya simpan dalam pendrive..

Cik Rose berkata...

Memang sayang kalau hilang...