nuffnang

Sabtu, 6 Disember 2014

Denyut pada rahim..

Semalam masa tengah tengok cerita dengan hubby &  adik², tetiba je rasa sakit kat bahagian ari².. Rasa macam cramp tapi tak la kuat sangat. Masa tu tak tahu nak buat apa dah masuk bilik terus baring.

Sambil baring dok tekan² la kat bahagian sakit tu.. Rasa kurang lah sikit. Tapi terperasan macam ada denyut pulak.  Ermm.. Pelik.. Denyut apa..  Masa tu fikiran dah merawang jauh fikir Last period bulan lepas. Tarikhnya dah lupa.. Nak buka handphone, malas.

Yang denyut tu rasa sebelah kiri.  Rasa pulak belah kanan.. Ada juga, tapi slow je banding dengan belah kiri.. Aduhai.. Terasa takut tiba².. Nak period ke?  Selalunya tak adalah macam ni.  Satu benda je yang dirisaukan, takut ada sakit apa²..

Faham² aje lah, rahim ni banyak bekerja. Manalah tahu kalau ada sakit pulak... Memang takut sangat.  Apa pun setakat hari ni, ada juga rasa sakit sikit² &  sesekali. Tapi tak berani lah nak picit² ke apa..

Saya ada try Google, tapi banyak yang kata tanda macam tu biasanya pregnant.. Kalau pregnant tak apalah. Risaukan banda lain je..  Kalau ikutkan abah Aniq ni, dia dah ready nak tambah anak. Saya pun ok je kalau ada pun. Cuma kalau ikut saya, boleh tunggu lah sikit lagi. Sekurang -  kurangnya Aniq dah 2 tahun lebih atau 3 tahun.. Saya pun memang dah rindu masa mengandung dulu. Cuma kalau boleh nak tunggu dah pindah rumah baru baru nak ada anak lagi. Sebab kang payah nak pindah bila dah start ramai ni..

Apa² pun harap tak ada apalah..  Bukan sakit.  Risau sangat saya ni. Hukhuk.. Nanti kalau ada lagi sakit tu datang &  dah lepas pada tarikh patut period, saya akan ke klinik.. Nak tengok dah kenapa sakit.. Tunggu lama² kang bahaya pulak..

P/s: saya teringin nak baby kembar.. Kembar sepasang macam adik tiri saya atau kembar dua perempuan.. Harap² makbul doa saya.. Amiinn... *berharap ni.. Hehe*

2 ulasan :

Unknown berkata...

harap2 impian sya dapat anak kembar termakbul.. jijah pon teringin nak anak kembar. pastu leh relax dah..hee

QasehnyaRania berkata...

aamiin..
sebelah sedara ciksu ramai kembar
sepupu kembar pempuan tp meninggal masa kecik, dua pupu kembar lelaki.
cucu tok sedara kembar tiga pempuan

nurul shuhada nurul ain pon dpt kembat tau

ciksu doakan ye.. smga dipmudahkan hendak Nya aamiin