nuffnang

Ahad, 7 Disember 2014

hilang dah gula kapas

my hubby suka makan gula kapas. masa mula2 kawen dulu saya rasa agak pelik juga lelaki suka makan gula kapas. tapi dah lama2 benda tu jadi biasa. saya pun berjangkit.. sekali suka makan . tapi tak suka sangat lah sebab saya tak suka benda manis.. kata orang, * kata orang lah kan* orang yang tak suka makanan manis ni hidup dia tak manis.. betul ke? haha.. yela tu kononnya kan..

oh.. lupa nak cerita tadi pasal gula kaps hilang..kisahnya, hubby saya ada beli sebungkus gula kapas. konon nak makan masa kitorang tengok movie. alih2 masa balik tu, hubby dok buat benda lain. so, saya makan dulu dengan Aniq.Aniq ni pun sama juga macam abah dia, suka makan gula kapas.. selalu sebungkus tu diorang kongsi berdua..

lepas makan nasi lemak, saya dah kenyang. Aniq nak makan gula kapas, tak tunggu abah dia dah, saya bukakan sikit untuk dia makan. eh.. dah buka terus bawa lari makan sorang2.. sabo ajelah anak oii..lepas tu saya tak tahulah apa jadi, sebab saya dah bawa Aniq masuk tidur.

dah siap tidurkan Aniq, my hubby tanya mana gula kapas. dia nak makan, saya memang tak perasan kat manalah Aniq letak gula kapas tu. puas cari satu rumah, dari dalam rumah ke luar rumah.
Langsung tak jumpa.

saya risaulah,bukan sebab tak dapat makan., tapi takut tetiba datang banyak je semut sebabkan gula kapas tu.. Nanti sendiri juga yang susah.. Memang sampai ke sudah saya tak jumpa gula kapas tu.. Ntah kat mana Aniq buang. Nak kata dia makan semua, tak mungkin sebab besar gula tu.. Lagi pun, tak kan Aniq makan dengan plastiknya sekali.. Betul tak?


Lebih kurang mcm ni la yg Aniq makan tu.  Tp ni gambar dari Google.. Credit pd tuan punya gambar.. 

4 ulasan :

Aisya A. berkata...

hehehe. comel je lah, suka gula2 kapas...
ha kat mana lah dia buang tu kan.. nanti bila dah bersemut payah jugak kan. hehe

Puan Kutu berkata...

advance ye aniq,kecik2 lagi dah makan gula kapas.hehe..

klu jenis yg tak berapa manis sedap juga..dh lama tak makan benda ni..sy tak berapa suka air manis,hidup sy tak manis ke?haha,,tp klu makanan manis lain suka..mitos betullah..:)

ziezah.com berkata...

ahh sudah.. mane pegi pula gula kapas tu.. bersemut tu yg payah tu

QasehnyaRania berkata...

misteri so, sudhnya jumpa ke tak ?