nuffnang

Khamis, 11 Disember 2014

MamyPoko Easy Fit Pants

Sebelum ni, dah banyak jenis lampin pakai buang yang saya gunakan untuk Aniq. Dari yang mahal sampai lah yang murah. Saje suka² nak try tengok ok ke tak.. Bila ada je jenama yang orang suggest, saya akan try..

Jenama 1st saya guna tu tak berapa ingat, sama ada petpet atau pun yang jenama mydin tu. Masa tu kat hospital lagi. Balik dari hospital, orang kata petpet bagus. Saya minta hubby belikan petpet. Pakai dalam sebulan dua jugalah. Petpet ni pada saya agak mahal la banding dengan jenama yang ada kat sini. Pakai 2 bulan, MIL saya suruh tukar. Dia minta BIL saya belikan yang biasa anak dia pakai. Lupa juga dah jenama apa. Yang ni memang murah sangat² berbanding dengan petpet, tapi tak sesuai dengan Aniq yang pee pee banyak. Mudah sangat bocor. Sekejap je pakai. Sebulan dia punya pampers tu dah sama harga dengan petpet. Ceh.. Cam tu baik beli petpet semula kan..

Lepas tu saya nak tukar lagi.  Tapi tak nak petpet. Ada orang bagi tahu whoopee ok.. Saya try whoopee.. Yup.. Whoopee best. Tapi semakin anak kita besar, &  banyak pee pee, whoopee ni tak dapat tampung. Baru pakai dah lendut ke bawah.. Huhu tukar lagilah nampaknya..

Saya tukar lagi, pakai drypers.. Yang ni memang best.. Lama juga tahan.. Harga tu agak mahal la dari whoopee.. Tapi kalau lebih tahan, tak mudah londeh dah tentu lagi saya suka. Cuma sekarang ni Aniq tak suka pakai pampers. Kalau nak pakai, dia punya menangis tu melampau-lampau. Kita ni kalau panas je hati.. Jadi, cakap dengan hubby, nak cari yang pants saja.





Sebab dah try dryers best, so cari pampers. Pants on jenama dryers la.. Tp hampeh, tak sesuai dengan Aniq. Londeh yang amat.. Haha.. Biras saya suggest mamypoko.. Katanya ok. Dah beli semalam tapi belum pakai.. Ikutkan sebenarnya, Aniq dah patut free diapers.. Tapi sekarang ni hujan, mudah sangat terkencing.. Jadi, jalan selamat, saya nak tunggu lepas musim hujan baru mula semula..  *alasan... Sorry, mmg alasan.. Tapi tak daya nak basuh lantai 7-8.kali * tunggu lah dulu.. Sorry Aniq ye.. Lepas ni mummy usaha lebih lagi.. 

2 ulasan :

Unknown berkata...

hakimi pon banyak kali tukar pampers.. newborn dulu drypers, pastu tukar pet2.. pastu jenama giant cepat bocor, tukar ke whoope sampai skrg.. so far whoopee ok la juga dgn hakimi. harga pon xla mahal mcm pet2 n mamypoko..

QasehnyaRania berkata...

saya memula, masa lahir.pet pet. kendian huggies, pastu drypes, petpet kendian drypes blik. cd pon guna.masa lahir lg nk guna cd ni tp tu la cik abe x brp nk ghajin kita pulak dlm pntg kan.sudahnya skrg pakai waktu siang mlm pakai pampers..