nuffnang

Isnin, 6 April 2015

Datuk JJ dalam kenangan..

Hari ni hari isnin, bermakna 2 hari sudah berlakunya tragedi helicopter yg terhempas baru- baru ni. Salah sekarang mangsa adalah ahli parlimen rompin iaitu Tan Sri Jamaludin Jarjis atau lebih dikenali dengan nama Datuk Jj.

Masa petang lebih kurang pukul 6 sabtu hari tu, sepupu saya ada wassap bagi tahu pasal tragedi tu. Tapi, dalam hati rasa tak percaya. Baru je hubby bagi tau yang heli dia naik tu lalu atas kawasan site tempat hubby kerja.

Saya buka FB,memang semua tengah berserta tentang tu. Allah.. tak tahu nak kata apa lagi. Sedih, sayu. Saya masih mengharapkan semua ni masih tak betul.

Mesti korang pelik kan.. kenapa bersungguh saya sedih.. dia family ke? Dia orang yang saya kenal rapat ke? Jawapan nya tak..tapi  arwah datuk jj adalah ahli parlimen kawasan rompin. Dan tempat saya,muadzam adalah dalam parlimen Rompin. Jadi, semua orang sekitar sini amat kenal dengan beliau. Malah, rumah dia ada Kat sini, di desa pinggir pelangi.

Arwah ni memang disayangi ramai orang. Sebab, arwah banyak membantu orang kampung, orang felda. Saya sendiri pernah jumpa arwah satu masa dulu. Lupa dah Kat mana, rasanya Kat tanjung gemuk. Memang baik orangnya.

Kehilangan dia adalah kesedihan buat warga Rompin yang sayangkan arwah. Macam saya, walaupun cuma beberapa kali je  pernah jumpa, tapi sedih sangat dengar berita macam arwah tu orang yang rapat.

Apa pun,dari Allah kita datang kepadanya kita kembali. Sekarang dah sampai masa untuk datuk jj kembali pada-Nya. Esok lusa mungkin kita pulak. Kawan² , marilah sedekahkan Al-fatehah untuk arwah..

Datuk JJ, ahli parlimen Rompin dalam kenangan... al-fatehah....


6 ulasan :

nur anis berkata...

al fatihah

azizah green line berkata...

alfatihah...moga rohnya di cucuri rahmat

iryanty ahamad berkata...

al fatihah

QasehnyaRania berkata...

alfatihah
terasa kan kehilangan org yg disayangi ramai

Puan Kutu berkata...

setiap yf hidup pasti akan bertemu pencipta.Al-Fatihah

babYpose berkata...

kami sekeluarga sedih tentang tragedi ini juga, Al-Fatihah.