nuffnang

Isnin, 13 April 2015

jom..kita melukis...

salam..hi..

sape kat sini, reti melukis? sila angkat keyboard anda... yang tak pandai duduk diam-diam ye..hehe..sebab kita sama.. tangan keras,tak pandai melukis..kihkihkih... wei..teruk sangat lah lukisan, dulu dalam kelas, yang paling bagus sekali dapat B+. tak pernah lagi dapat baik dari tu. paling biasa dapat C. wahahaha.. tak ada seni punya orang.

tapi kan, bila dah ada anak ni, momi semua kenalah juga belajar seni demi anak. nak ke tak nak ke, kena juga buat. bak kata bos taska saya dulu, anak kecik tu bukan tau beza cantik ke tak. yang penting ada bentuk, ok la tu.. tapi saya ni, selagi benda tu tak lawa, saya tak puas hati.. frust oo..  tetiba ntah macam mana, muncul kat timeline FB saya cara melukis yang super duper simple ni.. weyh..teruja sangat, terus save dalam handphone. next time boleh buat.

dann....... dah buat dah tadi.. tetap huduh.. siap je lukis, tunjuk kat aniq, sekali dia ambik crayon dia conteng yang saya lukis tu..warghhh....stress nya.. penat lukis, tak dihargai pun!!! sabar aje lah.. merajuk lah. tak nak lukis dah..hahaha

tapi korang yang lebih pandai dari saya ni, silalah mencuba.. ni ada banyak haiwan yang korang boleh try lukis. serius mudah.. cuma tinggal lawa tak lawa je la lukis tu. pesan siap-siap kat anak korang, jangan conteng yang mama lukis ni ye..hahaha..

nah... hambiklah... save dalam handphone memasing.. nak lukis next time senang.. dah ada contoh.. simple aje kan.... boleh buat selalu... tadi saya try lukis gajah, yang senang pun huduh.. macam mana nak lukis harimau nih???

tak apa..kita usaha hingga berjaya..dah lawa nanti baru saya tunjuk hasil lukisan saya..yang huduh dah kena buang...wahahahahah







8 ulasan :

Unknown berkata...

menarik la sya..nak la lukisan ni..nak lukis utk hakimi gak..hehee

nur anis berkata...

comel..mesti anak-anak pun suka..

Puan Kutu berkata...

ada gak la bakat melukis ni sikit2..klu dipupuk dulu2 jadi pelukis dah.hahaha tipu!

Maria Firdz berkata...

Hehe... ada juga share kt blog sy... Tapi tak cuba lagi buat utk ank.. Takde masa lagi nk buat.

Unknown berkata...

@azizah green line lukisan Jijah mesti lebih lawa Dr Sya kan..

Unknown berkata...

@nur anis haha.. tu dah mesti. Lagi² kalau mama dia yg lukis

Unknown berkata...

@Puan Kutuhahaha.. betul ke bohong? Nak kena karen?

Unknown berkata...

@Maria Firdz Owh.. ada ke? X perasan pulak..hehe